Magyarázd el egy ufónak! – Explain it to an alien!

IMG_2049

Ezt a feladatot gimnazistáknak szánom, segítségével jobban belemászhatunk a vizuális kommunikáció és a design összefüggéseibe. 1-3 órát vesz igénybe, attól függően, mennyire ásunk mélyre, mennyit beszélgetünk, vitázunk, mennyi előképet nézünk. A Moholy-Nagy Vizuális Modulok kutatás keretén belül fejlesztettem tovább egy korábbi ötletemből ezt a feladatot, itt láthatjátok az eredményt.

This task is intended for high school students, with it we can gain a better understanding of the connections between visual communication and design. It takes 1-3 hours, depending on how deep we dig in, how much we talk, how much we debate, how many pictures we look at beforehand.

A feladat: Magyarázd el egy ufónak a bemutatott háztartási eszközök működését!

Én krumplihámozókat, pizza/derelyevágót, fokhagymanyomót vittem be – csupa nyeles szerszámot, mert így készítettem elő a következő feladatot (fagyiskanál tervezése). Neki is ugorhatunk a feladatnak egyből, ha nincs sok időnk, így is jópofa lesz. Vagy mutathatunk ilyen előképeket, ahol a rajzok a tárgy használatát, működését ábrázolják:

The task: Explain to an alien how the presented household appliances work!

I brought in potato peelers, pizza cutters, garlic pressers – all tools with handles, in preparation for the next task (designing an ice cream spoon). We can jump straight into the task, if we don’t have a lot of time, it’s going to be fun anyway. Or we can show pictures, which illustrate the use and operation of the object:

pendrive
d8e4ea5f752dfdfa7138b1ae3f9feb4b

Beszélgethetünk arról, hogy mi a különbség aközött, amikor az ember saját magának rajzol emlékeztetőt (pl. grafikus jegyzet feladat) és aközött, amikor valaki másnak kell bemutatni azt, ami egyelőre csak a fejemben létezik. Milyen ábrákat kell készítenem? Hogyan tudom meggyőzni a megrendelőt, hogy jó az ötletem, és fogadja el? Hogyan tudom láttatni, megértetni vele a tervezett tárgyat azelőtt, hogy prototípust készítenék?

Ezekkel a kérdésekkel eljutunk a tervdokumentáció fogalmáig, amely a tervezett dolog láttatását, megértetését, kivitelezését lehetővé tevő rajzi csomag. Mi most az elképzelt megrendelővel való kommunikációt gyakoroljuk, a megértést segítő ábrákkal. A bevitt eszközöket a gyerekek körbeadják, mindenki választ magának egy szimpatikus eszközt, lefotózhatja magának több nézetből, hogy a fotó segítse a rajzolásban. Az elképzelt szituáció az, hogy az ufók most ismerkednek a földi világgal, és először próbálják ki ezeket a szerszámokat. Segítsünk nekik, hogy arra és úgy használják, amire való és ahogyan kell!

We can talk about the differences between drawing a reminder for yourself (such as in the graphic recording task) and drawing something for someone else, to present something that currently exists only in your head. What kind of illustrations do I have to make? How do I convince the customer that I have a good idea, something he’ll want to receive? How do I let him see and understand the design before even making a prototype?

With these questions, we arrive at the concept of design documentation, which is a drawing package that allows us to see, understand as well as implement the planned object. We are now practicing the communication with the imagined customer, with illustrations that help us understand. I gave the items (tools) to the children, everyone chooses an item which they find sympathetic, they can take photos of it from multiple angles, which will help them with the drawing. The imagined situation is that aliens are now learning about the earthly world and are trying out these tools for the first time. Let’s help them use the tools the proper way on what they’re intended for.

Diákmunkák: | Students’ works:

DSC_0805
DSC_0795
IMG_2055
IMG_2054
IMG_2051
DSC_0798
IMG_2053
IMG_2052

Egy hozzászólás Új írása

Hozzászólás